jueves , 7 noviembre 2024

Compromís aposta per una gestió pública del pàrquing de l’Ordana

Des que Compromís va proposar públicament l’adquisició i obertura del pàrquing de l’Ordana i la conversió en zona de vianants del carrer del Mercat l’any 2019, s’han fet passos per a recuperar, mitjançant subhasta, la gestió pública d’este aparcament que es troba tancat més de 10 anys des de la seua construcció.

Amb la nova alcaldia en mans de Ciudadanos, el consistori ha canviat de rumb per apostar per la gestió privada. En el ple de desembre, el primer edil va manifestar que no existia interés de concórrer en subhasta pública per a la seua adquisició. Una decisió que, des de Compromís, valoren com a equivocada, perquè el canvi cap a un model sostenible ha de fer-se amb beneficis a la ciutadania i no amb peatges. 

“Obrir este pàrquing ha de ser part d’una estratègia de conversió en zona de vianants dels carrers del centre que faça més agradable caminar per estos, però també per a millorar l’oxigenació d’estos espais i la salut dels veïns i veïnes. Si es realitza esta conversió en zona de vianants i l’alternativa a qui ara aparca gratuïtament és pagar un preu a una empresa privada, el canvi de model es veurà com un greuge i el fracàs estarà garantit” afirmen des de Compromís.

“Hem de replantejar-nos la situació actual d’alguns carrers que resulten hostils i estrets. La gestió pública del pàrquing de l’Ordana permetria caminar cap a este model de ciutat sostenible i saludable amb un servei atractiu i assequible que activaria més encara el comerç de proximitat de Sant Joan», ha declarat el portaveu, Sergio Agueitos.

A més, des de la formació progressista mostren la seua preocupació per la falta de garanties per a l’obertura de l’aparcament i l’absència de concreció sobre la responsabilitat de l’actual concessionari. Es desconeix també si el municipi haurà de fer front a alguna responsabilitat o qui carregarà amb les despeses de condicionament d’una obra abandonada des de fa més de 10 anys.

Agueitos critica així les afirmacions sense garanties abocades les últimes setmanes, si bé es reafirma a col·laborar amb el govern municipal per a treballar una proposta el més beneficiosa i inclusiva possible per a Sant Joan, sempre amb la visió de recuperar els carrers per a les persones i potenciar el comerç local.

 

Compromís aboga por una gestión pública del parking de l’Ordana

 

Desde que Compromís propuso públicamente la adquisición y apertura del párking de l’Ordana y la peatonalización del carrer del Mercat en el año 2019, se han dado pasos para recuperar, mediante subasta, la gestión pública de este aparcamiento que permanece cerrado más de 10 años desde su construcción.

Con la nueva alcaldía en manos de Ciudadanos, el consistorio ha cambiado de rumbo para apostar por la gestión privada. En el pleno de diciembre, el primer edil manifestó que no existía interés de concurrir en subasta pública para su adquisición. Una decisión que, desde Compromís, valoran como equivocada, ya que el cambio hacia un modelo sostenible de ciudad debe hacerse con beneficios a la ciudadanía y no con peajes. 

“Abrir este párking debe ser parte de una estrategia de peatonalización de las calles del centro que haga más agradable caminar por ellas, pero también para mejorar la oxigenación de estos espacios y la salud de los vecinos y vecinas. Si se realiza esta peatonalización y la alternativa a quien ahora aparca gratuitamente es pagar un precio a una empresa privada, el cambio de modelo se verá como un agravio y el fracaso estará garantizado” afirman desde Compromís.

«Tenemos que replantearnos la situación actual de algunas calles que resultan hostiles y angostas. La gestión pública del párking de l’Ordana permitiría caminar hacia este modelo de ciudad sostenible y saludable con un servicio atractivo y asequible que activaría más aún el comercio de proximidad de Sant Joan», ha declarado el portavoz, Sergio Agueitos.

Asimismo, desde la formación progresista muestran su preocupación por la falta de garantías para la apertura del aparcamiento y la ausencia de concreción sobre la responsabilidad del actual concesionario. Se desconoce también si el municipio tendrá que hacer frente a alguna responsabilidad o quién cargará con los gastos de acondicionamiento de una obra abandonada desde hace más de 10 años. 

Agueitos critica así las afirmaciones sin garantías vertidas durante las últimas semanas, si bien se reafirma en su mano tendida al gobierno municipal para trabajar una propuesta lo más beneficiosa e inclusiva posible para Sant Joan, siempre con la visión de recuperar las calles para las personas y potenciar el comercio local. 

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