sábado , 16 octubre 2021
Inicio - Sant Joan Actual - Compromís proposa la creació d’un servei municipal de comandes a domicili

Compromís proposa la creació d’un servei municipal de comandes a domicili

El grup municipal Compromís Sant Joan ha proposat a la comissió per la crisi de la COVID-19 la necessitat que l’Ajuntament cree un servei propi per a fer comandes d’alimentació i altres productes mentre dure la crisi sanitària a grups de risc com persones malaltes cròniques, amb mobilitat reduïda, o majors.

L’actual crisi sanitària està sent especialment dura per a les persones majors que viuen a soles o les que patixen alguna malaltia, ja que tenen un major risc de desenvolupar símptomes greus i les seues eixides al carrer per comprar s’han de limitar encara més. A més, la creació d’un servei d’este tipus ajudaria a potenciar el xicotet comerç local en un moment tan complicat per a PIMEs i autònoms, i reduiria els desplaçaments a grans aglomeracions de persones, potenciant els efectes que el confinament té en la reducció de casos positius. 

Tot i que encara no es coneix amb certesa quan ni com s’eixirà d’esta crisi, els experts indiquen que podríem patir una segona onada d’infeccions en la propera tardor o l’hivern, per això esta mesura tindria una utilitat més enllà del confinament actual. “Establir un servei propi de comandes a domicili ens ajudaria a tindre preparada la logística per a futuribles onades de contagi i, per tant, ens donaria recursos per protegir a les veïnes i veïns que més ho necessiten sense repercutir tan negativament en l’activitat econòmica més propera, la local”, ha manifestat el portaveu de Compromís, Sergio Agueitos. 

 


 

El grupo municipal Compromís Sant Joan ha propuesto a la comisión por la crisis del COVID-19 la necesidad que el Ayuntamiento cree un servicio propio para hacer encargos de alimentación y otros productos mientras dure la crisis sanitaria a grupos de riesgo como personas enfermas crónicas, con movilidad reducida o mayores.

La actual crisis sanitaria está siendo especialmente dura para las personas mayores que viven solas o las que sufren alguna enfermedad, ya que tienen un mayor riesgo de desarrollar síntomas graves y sus salidas a la calle para comprar se han de limitar todavía más. Además, la creación de un servicio de este tipo ayudaría a potenciar el pequeño comercio local en un momento tan complicada para PYMEs y Autónomos y reducirá los desplazamientos a grandes aglomeraciones de personas, potenciando los efectos que el confinamiento tiene en la reducción de casos positivos.

A pesar de que todavía no se conoce con certeza cuando ni como se saldrá de esta crisis, los expertos indican que podríamos sufrir una segunda oleada de infecciones en el próximo otoño o invierno, por eso esta medida tendría una utilizad más allá del confinamiento actual. «Establecer un servicio propio de pedidos a domicilio nos ayudaría a tener preparada la logística para futuribles oleadas de contagio y por tanto, nos daría recursos para proteger a las vecinas y vecinos que más lo necesitan sin repercutir tan negativamente en la actividad económica más prospera, la local», ha manifestado el portavoz de Compromís, Sergio Agueitos.

Puedes ver también...

LA FPA DE SANT JOAN INICIA UN NUEVO CURSO ESCOLAR.

Ha comenzado el nuevo curso 2021/2022 con total normalidad en el centro de formación de …

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *