viernes , 29 mayo 2020
Inicio - Sant Joan Actual - Sant Joan insta a blindar la Sanitat Pública a la Constitució

Sant Joan insta a blindar la Sanitat Pública a la Constitució

El ple municipal de Sant Joan ha aprovat amb el vot favorable de tots els grups, a excepció de l’ultradreta, la moció presentada pel grup municipal Compromís Sant Joan que proposa el blindatge de la Sanitat Pública Universal a la Constitució espanyola i la seua dotació econòmica per assegurar que siga de qualitat i atenga en igualtat de condicions a totes les persones. 

En l’actualitat i davant la situació d’emergència internacional a causa de la Covid-19 s’ha demostrat més si cap la imperiosa necessitat de comptar amb un sistema de salut pública amb les millors garanties possibles per refermar el dret a la sanitat universal en qualsevol circumstància. Els aplaudiments a les treballadores i treballadors del sector sanitari que han i segueixen fent front a la situació no han de quedar en una mostra esporàdica de suport i s’han de traduir en mesures polítiques que reforcen les seues condicions de treball i que, en última instància, garantisquen el servei a la ciutadania.

El portaveu del grup municipal Compromís, Sergio Agueitos, ha declarat que “esta crisi ha evidenciat com les retallades i privatitzacions en el sector sanitari poden provocar efectes devastadors davant situacions d’especial risc, per això hem de garantir que ningú podrà tornar a intentar desmatellar la nostra Sanitat Pública”.  

 


El pleno municipal de Sant Joan ha aprobado con el voto favorable de todos los grupos, a excepción de la ultraderecha, i la moción presentada por el grupo municipal Compromís Sant Joan que propone el blindaje de la Sanidad Pública Universal a la Constitución española y su dotación económica para asegurar que sea de calidad y atienda en igualdad de condiciones a todas las personas.

En la actualidad y delante de la situación de emergencia internacional a causa del Covid-19 se ha demostrado más si cabe la imperiosa necesidad de contar con un sistema de salud pública con las mejores garantías posibles para aumentar el derecho a la sanidad universal en cualquier circunstancia. Los aplausos a las trabajadoras y trabajadores del sector sanitario que han y siguen haciendo frente a la situación no han de quedar en una muestra esporádica de soporte y se han de traducir en medidas políticas que refuercen sus condiciones de trabajo y que, en última instancia, garanticen el servicio a la ciudadanía.  

El portavoz del grupo municipal Compromís, Sergio Agueitos, ha declarado que «está crisis ha evidenciado como los recortes y privatizaciones en el sector sanitario puede provocar efectos devastadores delante de situaciones de especial riesgo, por eso hemos de garantizar que nadie podrá volver a intentar desmantelar nuestra Sanidad Pública».

Puedes ver también...

Webnu.es | Las cartas digitales, una apuesta segura para prevenir el COVID 19 en la hostelería

Webnu es un proyecto innovador creado por dos jóvenes profesionales que buscan soluciones eficaces para …

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *