lunes , 6 diciembre 2021
Inicio - Mutxamel Actual - PRESENTACIÓ DE LES OBRES GUANYADORES DEL CERTÀMEN MANUEL ANTÓN 2019.

PRESENTACIÓ DE LES OBRES GUANYADORES DEL CERTÀMEN MANUEL ANTÓN 2019.

El pròxim divendres 12 de novembre, a les 20h, a l’auditori del CS José Bernabeu Alberola tindrà lloc la presentació dels treballs guardonats en l’edició de 2019 del certamen d’investigació Manuel Antón.

Francisco Ortiz Alemany va rebre el premi Manuel Antón per Un cop d’ull a Mutxamel des de França i Julia Moltó Berenguer, una Menció Especial per Tomates de Mutxamel más sostenibles.

En Un cop d’ull a Mutxamel des de França es fa un recorregut pel fons digitalitzat de la Biblioteca Nacional Francesa cercant mencions a la nostra localitat que ens aporta informació sobre Mutxamel des del segle XVIII als anys seixanta del segle passat.

Hi trobem dades molt interessants sobre la població, entre les quals destaquen sobretot la importància que se li dona al sistema de reg de l’horta d’Alacant i les notícies referides als mutxamelers que vivien a Algèria.

En Tomates de Mutxamel más sostenibles es planteja obtindre biocarbó a partir dels residus de restolls de tomateres i emprar-lo per a millorar les condicions fisicoquímiques del sòl destinat al cultiu de la tomata varietat de Mutxamel. El biocarbó és un carbó, generalment vegetal, que resulta de la piròlisi de la matèria orgànica i pot utilitzar-se com a esmena del sòl i pot contribuir a reduir el diòxid de carboni atmosfèric, ja que reté el carboni que normalment s’allibera en la descomposició de la matèria orgànica.

El treball descriu la investigació des de l’estudi del restolls de les tomateres fins a les diferents proves que es feren de creixement de tomateres de la varietat mutxamelera usant diferents percentatges de biocarbó.

 

PUBLICACIÓN DE LAS OBRAS GANADORAS DE LOS CERTÁMENES 2019. MANUEL ANTÓN Y VILA DE MUTXAMEL.

El próximo viernes 12 de noviembre, a las 20h, en el auditorio del CS José Bernabeu Alberola tendrá lugar la presentación de los trabajos ganadores en la edición de 2019 del certamen de investigación Manuel Antón.

Francisco Ortiz Alemany recibió el premio Manuel Antón por Un cop d’ull a Mutxamel des de França   y Julia Moltó Berenguer, una Mención Especial por Tomates de Mutxamel más sostenibles.

En Un cop d’ull a Mutxamel des de França se hace un recorrido por el fondo digitalizado de la Biblioteca Nacional Francesa buscando menciones a nuestra localidad que nos aporta información sobre Mutxamel desde el siglo XVIII a los años sesenta del siglo pasado.

Encontramos datos muy interesantes sobre la población, entre los cuales destacan sobre todo la importancia que se le da al sistema de riego de la huerta de Alicante y las noticias referidas a los mutxamelers que emigraron a Argelia.

En Tomates de Mutxamel más sostenibles se plantea obtener biochar a partir de los residuos de rastrojos de tomateras y emplearlo para mejorar las condiciones fisicoquímicas del suelo destinado al cultivo del tomate variedad de Mutxamel. El biochar es un carbón, generalmente vegetal, que resulta de la pirólisis de la materia orgánica y puede utilizarse como enmienda del suelo y puede contribuir a reducir el dióxido de carbono atmosférico, puesto que retiene el carbono que normalmente se libera en la descomposición de la materia orgánica.

El trabajo describe la investigación desde el estudio de los rastrojos de las tomateras hasta las diferentes pruebas que se hicieron de crecimiento de tomateras de la variedad mutxamelera usando diferentes porcentajes de biochar.

Puedes ver también...

PRESENTACIÓN DEL PLAN ESTRATÉGICO DEL CUERPO DE POLICÍA LOCAL DE MUTXAMEL 2022-2024

El Alcalde del Ayuntamiento de Mutxamel, Sebastián Cañadas Gallardo, y el Intendente jefe de la …

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *